Prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

24-12-2013 11:59

Het is weer dé tijd van het jaar. Iedereen stuurt mekaar kaartjes met lieve, leuke, mooie, grappige, warme of standaard kerstgroetjes en nieuwjaarswensen. Eigenlijk behoor je mee te doen met deze commercie. Als je niet meedoet kunnen mensen twee dingen van je denken. Ze vinden het flauw of zwak of in ieder geval niet leuk dat je afhaakt. Of ze vinden het verstandig en dapper dat je durft te zeggen dat je niet meer meedoet.

Tot een aantal jaren geleden vond ik deze commerciele traditie geweldig. Zodra de eerste kerstkaarten in de winkel lagen was ik al aan het rondneuzen wat ik bij mijn vrienden en familie op de mat wilde laten bezorgen. Zodra de sint zijn hielen had gelicht kroop ik in de pen en schreef ik kerstkaarten bij de vleet. Ik ben gek genoeg geen kerstliefhebber. Om over oud en nieuw maar te zwijgen... Maar ik ben wel dol op leuke kaartjes. Daarom deed ik mee. Deed. Ja, deed. Ik ben dit jaar afgehaakt. Ik had écht het voornemen om te gaan sturen. Stapels had ik in gedachten al klaarliggen op de keukentafel. Inmiddels is het 24 december en heb ik nog geen kaart in de bus gegooid. Ik word enerzijds overspoeld door schaamte. En ik baal. Had echt wel de intentie om ook gewoon leuke kaartjes te schrijven. Mensen blij te maken met een kerstgroetje of een lieve wens voor 2014. Maar het is er dit jaar niet van gekomen. Ik had geen tijd, geen zin, geen energie. Het is er bij ingeschoten. Ik heb mijn prioriteiten elders gelegd. Het valt ook niet mee met 3 kinders, 37 koeien en een huishouden (van Jan Steen). Bovendien draai ik op Euro Shopper batterijtjes en niet op Duracall Ultra Power... Anderzijds is het goed. Goed dat ik er voor heb "gekozen" om weer eens iets los te laten. Ik kan niet alles doen wat ik zou willen. Dan is het soms beter voor jezelf te kiezen dan voor kerstkaarten. Omdat ik weet dat ik veel volgers heb op mijn blog wil ik deze vorm van media dan ook maar aangrijpen om mijn welgemeende wensen aan jullie door te geven.

 

Als eerste wensen wij jullie warme kerstdagen met die mensen om je heen waar je van houdt!

Voor 2014 wensen we jullie:

31.536.000 seconden gezondheid

525.600 minuten liefde

8.760 uur geluk

365 dagen lol

52 weken plezier

12 maanden vriendschap

en

4 seizoenen warmte

 

Kortom een fantastisch nieuwjaar!

 

Lieve groeten, Jannes, Marjolijn, Bente, Jinte en Sep

 

Tot slot. Een ieder die ons wel kerstkaarten heeft gestuurd; BEDANKT! We waarderen het enorm. En wellicht kunnen jullie volgend jaar van ons ook weer een kaartje in de bus verwachten.