Gedegradeerd galgenmaal.

20-03-2017 18:05

Ik zal eerlijk zijn. Ik had er geen reet zin in. In dat lijnen. Lijnen is stom. En voor een ander doe ik het niet hoor. Ik ben wie ik ben. Ze nemen me maar zoals ik ben en anders nemen ze me maar niet. Maar mijn eigen fysieke en mentale gestel wil het wel. Een kilootje of tien minder zou positieve gevolgen hebben. Dus moet het nu maar eens gebeuren. En dus gaf ik me op. Goddank, een aantal vriendinnen van mij ook! Dat geeft de burger moed!

Doordat een van mijn beste dinnetjes ook mee gaat doen had ik bedacht dat we op de dag vóór de start, zondag de 19e dus, gezellig ergens zouden gaan eten met de dinnetjes en gezinnetjes bij elkaar. De banksaldo’s zeiden echter dat we dat beter niet konden doen en zo degradeerde ons uitje naar een gezellig op de bank-hang-dinertje met zijn allen. Hapjes, tapas, broodjes, een lekker wijntje,  pannenkoeken voor de kids, je kent het wel. Ik zou naar de supermarkt gaan en de ingrediënten voor een gezellig vreetfestijn halen. Maar ook dit plan was gedoemd om te mislukken. Dochterlief werd dé zondag hartstikke ziek. Zo ziek dat we zelfs de huisartsenpost nog bezochten. Een flinke virale bovenste luchtweginfectie. Geen medicijnen maar uitzieken. Lekker bij mama hangen, veel slapen en genoeg drinken. Via de WhatsApp spoedberaad met dinnetje. Niet ons gevoel gevolgd maar het verstand laten spreken en de hele fuif afgeblazen. En zo zat ik op zondagavond 19 maart, die bol moest staan van lekkers, aan macaroni uit de vriezer en een glas water. Teleurstellend. Even nog bedacht ik; ik ga dinsdag wel beginnen en prop mezelf morgen nog een dag vól met veel, vet en fout voedsel. Ik heb het niet gedaan. Ook ik ben braaf vandaag gestart. Met een gewicht van 84.4 kilo (sssst, niet doorvertellen hoor!).

Hoe ik het ga doen, gewoon door mijn gezonde verstand te gebruiken. Crash diëten heb ik al eens gedaan. Moeten we maar niet meer doen. Dus smoothies in de ochtend. Niet 4 boterhammen tussen de middag met roomboter en heerlijke oude kaas mét honing-mosterd dressing, maar 3 rijstewafels met een dun plakje 30 + kaas en een tomaatje. Als avondeten, veel salades. Maar 1 of 2 x per week mag ik bést wat lekkers! Een klein bordje friet, een romige Latte Macchiato, iets in die trant. Anders weet ik nu al dat ik na 1 week de handdoek in de ring gooi. Máár verder eten we tussendoor wortels, fruit, komkommers en nootjes.

En dan nog het sporten. Ik ben geen fanatiekeling, vind mijn lijf ook niet zo leuk. Maar ik wil 2 x per week toch echt even los gaan. Zwemmen, hardlopen of thuis met Computer-Carlos. We zullen zien.

Voor nu, hup hup, vissticks bakken voor de kids (aargh!) en een bak konijnenvoer voor mezelf klaarmaken.